Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - mostly.harmless

Pages: [1] 2 3 ... 8
1
The Unholy Consult / Re: [TUC Spoilers] Esmenet the Angelic Ciphrang
« on: December 07, 2019, 12:45:14 am »
Lol

Sent from my LYA-L09 using Tapatalk


2
General Misc. / Re: What are you watching?
« on: November 25, 2019, 08:26:58 am »
Joker.







is the best movie ever made.

I'm very lenient on what i let my children watch...i don't put a good over their eyes, so to speak. That being said, would it be ok for a 8 year old?
The ideas and 'moral' of the story are a bit advanced. It's not funny in an 8 y.o. way and there's 2/3 scenes of gory violence. I'd not recommend this for 8 y.o.

Sent from my LYA-L09 using Tapatalk


3
General Misc. / Re: What are you watching?
« on: October 21, 2019, 01:04:46 pm »
I've watched the first 2 episodes of Carnival Row ... first impressions are as follows, hoping someone can tell me it gets better ( lie to me if you have to ).

I think it gets a bit better, IIRC.  I actually think I might actually have fallen asleep myself in the first two or so episodes...
I've seen 3 (or 4..) episodes now and actually quite like it. So far I like the last episode I've seen the most (where they expound on what has happened at the mimosary). I'd stick with it at least until that part to give it a fair shot :)

Sent from my LYA-L09 using Tapatalk


4
General Misc. / Re: What are you watching?
« on: October 08, 2019, 06:15:40 pm »
True haha, I think I am now conditioned to pour all my patience into very specific works. The rest I need immediately :)

I almost prefer episodic, not because I don't mind the wait, but because it's portion control.  In other words, I am not at pains to jam the episodes, because it's not really an option.

That pace also aligns with my general lottment of "free time" since it's hard to even get an apportioned time set aside to watch anything, let alone multiple episodes of anything.  In the end though, I think both forms have some merits, so it generally doesn't bother me when it is one or the other.
That's a fair point.
Waiting for things and portion control is probably a better way of doing things (and I don't just mean TV shows, hah), at least occasionally.
'im not impatient, I can wait if I have to, just don't want to right now' :')

On-topic: swamp thing episode 1 was good albeit with some plotholes / stupid character decisions but that's part of the charm. Torn between continuing that and starting Carnival Row..

Sent from my LYA-L09 using Tapatalk


5
General Misc. / Re: What are you watching?
« on: October 08, 2019, 05:52:08 pm »
Still excited but tempted to wait until there's a few episodes I can watch at once.
My fragile psyche can't do waiting anymore

A fan of Bakker and incapable of waiting seem like a textbook case of antithesis, haha.
True haha, I think I am now conditioned to pour all my patience into very specific works. The rest I need immediately :)

Sent from my LYA-L09 using Tapatalk


6
General Misc. / Re: What are you watching?
« on: October 08, 2019, 05:01:21 pm »
Yay, excited about this!
Is it gonna be released episodic or can I binge it?

Episodic, one episode a week, airs Sunday nights here in the US, not sure about elsewhere.
Still excited but tempted to wait until there's a few episodes I can watch at once.
My fragile psyche can't do waiting anymore

Sent from my LYA-L09 using Tapatalk


7
General Misc. / Re: What are you watching?
« on: October 08, 2019, 04:29:11 pm »
Just a note that Mr. Robot season 4 started on Sunday.

Episode 1 was pretty good.
Yay, excited about this!
Is it gonna be released episodic or can I binge it?

Sent from my LYA-L09 using Tapatalk


8
General Misc. / Re: What are you watching?
« on: September 24, 2019, 05:18:39 pm »
I watched Cowboy Bebop many moons ago - remember liking it, but don't recall much about it. I'll have to check it out again.
Have to chime in as an unrepentant fanboy having watched it at release way back, it's amazing :D
Music, the overarching story, the individual episodes, it has a unique vibe

Sent from my LYA-L09 using Tapatalk


9
Philosophy & Science / Re: Alan Turing's Computing Machinery & Intelligence
« on: September 15, 2019, 02:31:06 pm »
Computing Machinery & Intelligence

Seemed like one of those seminal/foundational works anyone interested in Philo of Mind should read...
Thanks for sharing!

Sent from my LYA-L09 using Tapatalk


10
General Misc. / Re: What are you watching?
« on: September 03, 2019, 12:38:13 pm »
Dark

Dark is a German TV show on Netflix. They did a good job with the dubbing, so you can watch it in English if you want. 2 seasons out, 1 more to finish it off. I can't discuss it meaningfully without spoiling it, so here goes. I don't give away any plot, but the frame of the story will be ruined for you which, while revealed during 1st season, will take the fun out of discovery for you if you read my thoughts on it here.

(click to show/hide)
Fully agree with this. Dark is slow existential horror and mystery. Love it.

Sent from my LYA-L09 using Tapatalk


11
The binding argument appeals to me because (I think) it's elegant, helped by the research showing that there are different processing / fulfilment centers, hence it must be bound together somewhere into one holistic 'experience'.

One thing that baffles me is that this has not a greater focus in research (or I'm unaware). Anesthetics provides an On/Off switch of sorts that makes it the perfect starting point (again, in my opinion) for research into consciousness. 

I've never been aneasthesized but the On/Off analogy is what I've read it as described as (when it goes correctly).

Sent from my LYA-L09 using Tapatalk


12
Thanks sciborg2, I missed that.
Bookmarked the PDF to my ever increasing to-read list.. I need a reading holiday.

Sent from my LYA-L09 using Tapatalk


13
Thanks for sharing. Fascinating stuff.

I don't get how a dust mote can impose its position at other locations? The example helps me to grasp a bit better what it is that QD is trying to explain, but I failed to observe (or skimmed to quickly through the article) how that is actually 'calculated', as the article states.

Sent from my LYA-L09 using Tapatalk


14
Btw, I saw an encounter with this author on r/fantasy. He really hates Bakker and TSA lol.
Did (s)he say why?

Sent from my LYA-L09 using Tapatalk



something about Bakker being a has-been old author, shitty philosopher, and writing vitriol.

He did point out he has part of a Ph.D in philosophy (stopped to write full time) so he can spot shitty philosophers. Given that he shares that with Bakker, I found it extremely amusing.
Thanks for elaborating :)

Yes, I find this quite surprising actually. One thing is to dislike an author or not agree with someone's philosophies but this almost sounds like something more is underlying these comments. I mean, you may not like how Bakker lays out some of his themes, but to say he is a shitty philosopher seems beyond what you can deduce from the books.

Then again, what do I know.

Sent from my LYA-L09 using Tapatalk


15
Btw, I saw an encounter with this author on r/fantasy. He really hates Bakker and TSA lol.
Did (s)he say why?

Sent from my LYA-L09 using Tapatalk


Pages: [1] 2 3 ... 8